سئو

19 نکته کلیدی در تست عملکرد لینک‌ها

  • ✳️

    بررسی لینک‌های خارجی:

    لینک‌های خارجی را به صورت دوره‌ای بررسی کنید تا مطمئن شوید هنوز فعال هستند و به صفحات مرتبط ارجاع می‌دهند.
  • ✳️

    بررسی لینک‌های دانلود:

    از صحت عملکرد لینک‌های دانلود فایل‌ها مطمئن شوید.
  • ✳️

    تست لینک‌های ایمیل:

    بررسی کنید که لینک‌های ارسال ایمیل به درستی عمل می‌کنند.
  • ✳️

    تست لینک‌های شبکه‌های اجتماعی:

    لینک‌های به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را آزمایش کنید.
  • ✳️

    بررسی ریدایرکت‌ها (Redirects):

    از عملکرد صحیح ریدایرکت‌ها (مانند ریدایرکت 301 و 302) مطمئن شوید.
  • ✳️

    تست صفحات 404:

    صفحه 404 سفارشی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کند و اطلاعات مفیدی را به کاربر ارائه می‌دهد.
  • ✳️

    بهره‌گیری از ابزارهای تست لینک:

    از ابزارهای خودکار تست لینک برای شناسایی لینک‌های خراب در وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • ✳️

    تست با مرورگرهای مختلف:

    وب‌سایت خود را در مرورگرهای مختلف (مانند Chrome، Firefox، Safari و Edge) تست کنید.
  • ✳️

    تست در دستگاه‌های مختلف:

    وب‌سایت خود را در دستگاه‌های مختلف (مانند کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه) تست کنید.
  • ✳️

    تست با سرعت‌های مختلف اینترنت:

    عملکرد لینک‌ها را با سرعت‌های مختلف اینترنت بررسی کنید.
  • ✳️

    کنترل و نظارت بر عملکرد مستمر:

    به طور مداوم عملکرد لینک‌ها را مانیتور کنید تا از شناسایی و رفع سریع مشکلات احتمالی مطمئن شوید.
  • ✳️

    ثبت گزارش خطاها:

    یک سیستم ثبت گزارش خطاها ایجاد کنید تا بتوانید مشکلات مربوط به لینک‌ها را پیگیری و رفع کنید.
  • ✳️

    تست لینک‌های وابسته به کاربر:

    اگر لینک‌هایی دارید که محتوای آنها بر اساس ورود کاربر یا تنظیمات کاربر تغییر می کند، آنها را تست کنید.
  • ✳️

    تست لینکهای مربوط به سئو:

    لینکهای مربوط به سئو را بررسی کنید و عملکرد مناسب را اطمینان یابید

با انجام این تست ها به صورت منظم و دوره ای از ایجاد تجربه نامطلوب برای کاربران جلوگیری می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا